Vi tror på nära service

Hufvudstaden kan endast leva upp till en hög servicenivå genom ett nära samarbete med sina kunder. Vi har gångavstånd till våra hyresgäster, men vi finns inte bara nära geografiskt. Vårt mål är att ha ett engagerat och långsiktigt samarbete med våra kunder. Vi ska göra mer än att bara tillhandahålla ytor – vi ska stödja och stärka våra kunders verksamhet på alla sätt vi kan.

"Vi börjar varje dag med att putsa på ditt varumärke."

Vårt sätt att jobba innebär att vi inte har några paketlösningar – vi utvecklas tillsammans med våra kunder genom samarbete. Det är själva grundbulten i vår filosofi: ett personligt och långsiktigt samarbete med våra hyresgäster. Vi är lika måna om att du ska trivas hos oss nästa vecka, som om tjugo år.

Service är ett lagarbete

Som kund hos Hufvudstaden får du inte bara en kontaktperson, du får bekanta dig med ett helt team. Det inkluderar förvaltningschef och biträdande förvaltare som ansvarar för din fastighet samt erfarna fastighetstekniker som är specialister på just din fastighet.

En hörnsten i vår servicefilosofi är att vi har egen personal som sköter fastigheterna - de kan dem utan och innan och sätter en ära i att allt är på topp.

Våra servicetjänster

Vi finns tillgängliga dygnet runt. Du kan när som helst ringa kundservice på 08-762 90 10 och du får bland annat tillgång till tjänster som väktarservice, hantverksservice och miljörådgivning. För att förenkla våra hyresgästers vardag har vi dessutom knutit till oss samarbetspartners inom återvinning, arkitektur, miljö och catering med mera.

"Vi sätter kunderna i centrum – bokstavligt talat."

Ett av de senaste tillskotten i serviceutbudet för Stockholm är Moderna Samlare, ett företag som hjälper företag med rådgivning kring konst och konstupplevelser på arbetsplatsen samt även tillhandahåller internationell samtidskonst – verk som kan köpas eller hyras.

I toppen av Fastighetsbarometern

En måttstock på hur väl vi lyckas får vi dagligen genom kontakterna med våra hyresgäster. En annan måttstock är Fastighetsbarometern, en undersökning där CFI Group och Fastighetsägarna mäter hur nöjda kontorshyresgäster är enligt NKI (Nöjd Kund Index). I denna bedömning av kommersiella fastigheter, har vi under en lång tid funnits med som de allra bäst betygsatta.