Stockholm

NK Stockholm


  • Hufvudstaden utvecklar Nordiska Kompaniet

NK Stockholm

Nordiska Kompaniet i Stockholm går in i en ny epok då Hufvudstaden utvecklar varuhuset i syfte att förstärka dess position som ett varuhus i världsklass. De närmaste åren ska NK nå nya höjder och bli en mer upplevelserik scen för mode, skönhet och design. Förnyelsearbetet innefattar såväl den fysiska miljön som den digitala närvaron samt ett utökat serviceutbud för att möta kundernas efterfrågan och förändrade köpbeteende.


Varuhuset kommer att bli större, personligare samt få en mer unik framtoning och under de närmaste åren kommer flera internationella varumärken att flytta in på gatuplan. Redan i höst öppnar två av dessa; Valentino och Balenciaga.

”Hufvudstadens målsättning är att Nordiska Kompaniet ska stärka sin position som ett varuhus i världsklass med större andel internationella lyxvarumärken och erbjuda NK-kunden framgångsrika butiks-, mat- och servicekoncept. För oss är det lika viktigt att förvalta vårt arv som att ständigt förnya oss och möta morgondagens kundbehov”, säger Ivo Stopner, Verkställande direktör, Hufvudstaden.

Som en del av utvecklingen byggs NK Saluhall om. Här bereds plats för några av Sveriges duktigaste matentreprenörer inom kött, fisk, ost, vegetariskt, bröd och choklad tillsammans med en avdelning för baslivsmedel. NK ska fortsatt vara en inspirerande mötesplats. Därför utökas även utbudet av mat och dryck på alla våningsplan i varuhuset.

NK Stockholm 

Arbetet med att ta NK Stockholm in i en ny epok beräknas ta ca tre år och omfattar 50 procent av den befintliga varuhusytan. Samtidigt växer varuhuset med 20 procent, dels genom omvandling av kontorsytor i NK-huset men framförallt då delar av parkeringshuset Parkaden på andra sidan Regeringsgatan kommer att bli en del av Nordiska Kompaniet. Med en helt ny entré i Parkaden kommer en rulltrappa att förena varuhuset med Parkaden och parkeringsytorna. På Parkadens entréplan skapas nya avdelningar med inriktning på service, mat och hälsa. SATS blir en del av NK och taket omvandlas till ett utomhusgym med löparbanor, padeltennisbanor och juicebar.

NK Stockholm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nordiska Kompaniet grundades 1902 och är ett av Sveriges starkaste varumärken. NK-varuhuset i Stockholm invigdes 1915 och Hufvudstaden har ägt fastigheten och varumärket Nordiska Kompaniet sedan 1998.


Fastighet Hästen 19 och 20, Spektern 14

Nordiska kompaniet, en kulturell och kommersiell teater. Läs mer om hur varuhuset blev en del av huvudstadens historia.

Läs mer

Nordiska Kompaniet

Läs mer om utvecklingen av Nordiska Kompaniet.

NKs pressrum

Prenumerera på våra nyheter!


Prenumerationen misslyckades, försök igen.

Din prenumerationen är nu aktiverad.