Hufvudstaden utvecklar Nordiska Kompaniet

Nordiska Kompaniet i Stockholm går in i en ny epok då Hufvudstaden utvecklar varuhuset i syfte att förstärka dess position som ett varuhus i världsklass. Förnyelsearbetet innefattar såväl den fysiska miljön som den digitala närvaron samt ett utökat serviceutbud för att möta kundernas efterfrågan och förändrade köpbeteende.

Varuhuset kommer att bli större, personligare samt få en mer unik framtoning och under de närmaste åren kommer flera internationella varumärken att flytta in på gatuplan. Redan i höst öppnar två av dessa; Valentino och Balenciaga.

”Hufvudstadens målsättning är att Nordiska Kompaniet ska stärka sin position som ett varuhus i världsklass med större andel internationella lyxvarumärken och erbjuda NK-kunden framgångsrika butiks-, mat- och servicekoncept. För oss är det lika viktigt att förvalta vårt arv som att ständigt förnya oss och möta morgondagens kundbehov”, säger Ivo Stopner, Verkställande direktör, Hufvudstaden.

Arbetet med att ta NK Stockholm in i en ny epok beräknas ta ca tre år och omfattar 50 procent av den befintliga varuhusytan. Samtidigt växer varuhuset med 20 procent, detta genom omvandling av kontorsytor i NK-huset men framförallt då delar av parkeringshuset Parkaden på andra sidan Regeringsgatan kommer att bli en del av NK. 

Nordiska Kompaniet grundades 1902 och är ett av Sveriges starkaste varumärken. NK-varuhuset i Stockholm invigdes 1915 och Hufvudstaden har ägt fastigheten och varumärket Nordiska Kompaniet sedan 1998.

För ytterligare information:

https://www.nk.se/stockholm/press/ 

Stockholm den 13 februari 2018

HUFVUDSTADEN AB (publ)

Ivo Stopner
Verkställande direktör

Frågor besvaras av:
Ivo Stopner, VD, och Bo Wikare, Vice VD, telefon 08-762 90 00.

Pressmeddelande Hufvudstaden utvecklar Nordiska Kompaniet.pdf