Digital marknadskoordinator NK

Nordiska Kompaniets marknadsavdelning söker en Digital marknadskoordinator. Du kommer att ingå i en grupp på cirka 15 personer, tillhöra det digitala marknadsteamet samt rapportera till chefen för NK Marknad. 

Ansvarsområden

I rollen som Digital marknadskoordinator är du med och höjer den digitala kompetensen i marknadsteamet genom att ansvara för att säkerställa, planera och administrera produktionen i NK:s egna digitala kanaler: Instagram, Facebook, nyhetsbrev samt nk.se. Du ansvarar även för bokningar av digital marknadsföring från NK:s avdelningar samt är med och planerar och koordinerar teamets produktioner. 

I rollen kommer du att: 

  • Hantera och administrera digitala bokningar för interna beställningar
  • Koordinera och projektleda digital, betald marknadsföring (paid social)
  • Beställa och säkerställa innehåll för digital marknadsföring till exempel copy, bild, rörligt etc. hos leverantörer
  • Hantera koordinering och korrektur av innehåll till NK:s digitala kanaler och interna beställare
  • Vara rådgivande och stödjande part för avdelningar i varuhuset gällande varuhusmedia
  • Ge input till planering, produktion och utveckling av den digitala marknadsföringen
  • Vara delaktig i att analysera och optimera innehållet för maximal effekt
  • Vara delaktig i att ta ut kampanjer för digital marknadsföring

Kvalifikationer

  • Relevant akademisk utbildning eller liknande inom digital kommunikation
  • 1-3 års arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring och innehållsproduktion
  • Erfarenhet av att arbeta med sociala medier, e-postmarknadsföring, webb samt uppföljning och analys
  • Vana vid att jobba digitalt och gärna med digitalt förändringsarbete
  • Erfarenhet av produktionsledning eller liknande för digitala produktioner
  • Goda kunskaper i både svenska och engelska, samt god känsla för text och bild 

Personliga egenskaper 

Som person är du engagerad, affärsorienterad samt mål- och resultatfokuserad. Du är strukturerad, noggrann och bra på att prioritera samt arbeta bra självständigt likväl som i grupp. Vidare är du social kompetent och lyhörd mot kollegor och samarbetspartners. Du har en hög känsla för service, förståelse för kundens affär och har en förmåga att sälja in idéer/aktiviteter. Du håller dig uppdaterad med de senaste trenderna inom digital marknadsföring och teknik. 

Vi erbjuder 

Tjänsten är en visstidsanställning på 6-12 månader, med chans till förlängning, med tillträde omgående. Hufvudstaden AB är din arbetsgivare och du kommer att arbeta i en inspirerande miljö tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare. Verksamheten erbjuder en spännande mix av retail och fastigheter. Du sitter i nyrenoverade lokaler på vårt kontor i NK-huset, Stockholm. 

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kontakta Maria Sjölund, HR-ansvarig på maria.sjolund@hufvudstaden.se

Ansökan

AB Nordiska Kompaniet bildades 1902 och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. NK:s försäljning uppgick 2018 till drygt 3 miljarder SEK, varuhusen har en genomströmning av totalt cirka 10 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1 200 personer. Varumärket NK och varuhusen ägs av det börsnoterade fastighetsbolaget Hufvudstaden AB. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.